
Pozycjonowanie stron internetowych zaczyna się od audytu SEO. Czym on właściwie jest?
Posiadasz witrynę internetową i czujesz, że nie wykorzystuje ona swojego pełnego potencjału? Żeby poznać tę odpowiedź musisz wykonać audyt, czyli ekspercką analizę jej stanu oraz jakości. Tylko dzięki temu Twoje pozycjonowanie stron internetowych będzie mieć naprawdę sens. Zweryfikuj więc skuteczność swojej strategii i dowiedz się jakie elementy wdrożyć, aby ją poprawić.
Spis treści
Czym właściwie jest audyt SEO?
Audyt SEO jest szczegółową analizą witryny internetowej, której celem jest wykrycie wszelkich błędów, które mogą negatywnie wpłynąć na pozycję strony w organicznych wynikach wyszukiwania.
Podczas analizy badane są wszystkie obszary strony WWW, zarówno on-site, czyli działań bezpośrednio w witrynie, jak i aspektu off-site, czyli praktyk wykonywanych poza stroną internetową. Po badaniu sporządzany jest raport prezentujący wyniki i opisujący faktyczny stan serwisu, wszelkie problemy oraz jego mocne i słabe strony. Audyty SEO jest podstawą pozwalającą na wprowadzenie zmian i efektywne pozycjonowanie stron internetowych.
Co warto zbadać podczas audytu SEO?
Audyt SEO ułatwia pozycjonowanie stron internetowych i pozwala na pełną optymalizację serwisu. Analiza wyników i wykrywanie ewentualnych błędów to najlepszy sposób na zwiększenie wydajności witryny, dlatego ważne jest, aby skupić się na kilku kluczowych czynnikach. Poniżej przedstawiamy elementy, które powinien zawierać skuteczny audyt SEO:
- czas ładowania witryny,
- jakość treści,
- występowanie ewentualnych zduplikowanych treści,
- system nawigacji,
- linkowanie,
- skuteczność słów kluczowych,
- przekierowania,
- dostosowanie do urządzeń mobilnych,
- jakość plików multimedialnych.
Jakie płyną korzyści z przeprowadzania audytu SEO?
- Odnalezienie wszelkich błędów na stronie, które szybko można naprawić.
- Poprawa wydajności witryny.
- Otrzymanie niezbędnych wskazówek, dzięki którym strona będzie mogła realizować swoje cele jeszcze lepiej i docierać do szerszej grupy odbiorców.
- Zwiększenia zadowolenia użytkowników.
Podsumowanie
Pozycjonowanie stron internetowych wymaga wiedzy na temat informatyki, programowania, marketingu i promocji. Jednak zanim zaczniemy dosłowną ingerencję, w którykolwiek z tych obszarów musimy wiedzieć co naprawić. Teraz już wiesz, jak ważny jest w tym przypadku audyt SEO. To swoista instrukcja dla Ciebie, która pozwoli zaoszczędzić czas i uniknąć błędów.