Pozycjonowanie e-commerce – o czym pamiętać?

Współcześnie dzięki rozwojowi cyfryzacji obserwujemy coraz większy udział handlu internetowego w sprzedaży detalicznej. Jednak wraz z możliwościami napotykamy wiele przeszkód, na przykład w postaci konkurencji. Na świecie istnieje ponad 20 milionów sklepów internetowych, w jaki sposób więc zachęcić klienta do skorzystania z własnej oferty? Z odpowiedzią przychodzi pozycjonowanie stron internetowych. SEO jest kluczem do rozwoju witryn e-commerce.

Pozycjonowanie stron internetowych dla e-commerce – przydatne wskazówki 

Słowa kluczowe

Intencje wyszukiwania i treść strony internetowej nie będą mogły się spotkać, jeśli nie zadbasz o odpowiednie słowa kluczowe. Im lepsze dopasowanie, tym wyższa pozycja rankingowa. Wykorzystaj potencjał fraz ogólnych, long tail, słów kluczowych oraz pytań, aby usprawnić pracę robotów wyszukiwarek.

Meta tagi

To jedna z podstaw technicznego SEO. Musisz zadbać o tag tytułowy oraz opis meta. W ich strukturze możesz zawrzeć słowa kluczowe, jednak bądź rozważny – co za dużo, to niezdrowo. Pamiętaj, że masz ograniczoną liczbę znaków. Aby przyciągnąć klienta, posługuj się językiem korzyści.

Treść i opisy produktów

W przypadku sklepów internetowych treścią jest przede wszystkim produkt i jego opis. Zadbaj, aby każda z informacji była jasna i czytelna, nie możesz zapomnieć o nazwie, dostępnych modelach, cenie, parametrach, metodach płatności i dostawy. Za pomocą ciekawego opisu jesteś w stanie zatrzymać klienta, a nawet skłonić go do powrotu. 

Obrazy

Nie ma porządnego sklepu online bez zdjęć produktów. Zoptymalizuj materiały wizualne, aby nie spowalniały prędkości ładowania strony, za pomocą konwertowania. Dzięki temu nie stracisz jakości i będziesz się pozycjonować w Google Grafika.

Menu

Jeśli posiadasz bogatą ofertę produktów i/lub usług, wykorzystaj potencjał menu okruszkowego (breadcrumbs). Pozwala ono na stworzenie kategorii oraz podkategorii dla asortymentu. Dzięki temu strona staje się bardziej intuicyjna, a Ty jesteś w stanie śledzić i analizować ścieżkę zakupową swoich klientów.

Mobilność

Jak to mówią w świecie SEO: mobile first, desktop second. Ponad 5 miliardów użytkowników sieci korzysta z urządzeń mobilnych. Zadbaj, aby Twój sklep był responsywny i dostosowywał się do rozdzielczości ekranów. Kto z nas nie robił zakupów przez telefon w drodze do domu? 

Słowo na koniec

Pozycjonowanie strony internetowej w e-commerce to nie lada wyzwanie. Jeśli zadbasz o każdy z opisanych elementów, poprawisz swoje szanse na stanie się liderem sprzedaży. Pamiętaj jednak, że konieczne jest śledzenie trendów sprzedażowych. Co nam przynosi rok 2022? Eco e-commerce, q-commerce, buy now and pay later, social commerce oraz omnichannel. Bądź zawsze o dwa kroki do przodu!