Kto dzwonił?
Pojawienie się telefonów komórkowych oraz przystępne ceny usług z nimi związanych doceniło już wielu ludzi. Tych, którzy nie mają “komórki” można – przysłowiowo – policzyć na palcach jednej ręki. Przekonują się do nich nawet starsze osoby, często konserwatywne i nieufnie nastawione do takich nowości.
Jednak telefony komórkowe mają nie tyko zalety, ale i wady
Spis treści
Zalety telefonów komórkowych
– można mieć je zawsze przy sobie
– oferty do wyboru: pre-paid, mix, abonament
– właściwie co umowa, można zmieniać operatora, w zależności od tego, który ma w danym momencie najatrakcyjniejszą opfertę
– dają poczucie niezależności, a zarazem ciągłą możliwość pozostawania w kontakcie z najbliższymi oraz w sprawach służbowych
– łatwo można zobaczyć numer, spod którego ktoś do abonenta dzwoni
– łatwo zastrzec swój numer, by nie pokazywał się na wyświetlaczu odbiorcy
Wady telefonów komórkowych
– coraz łatwiej ich numery dostają się w ręce osób niepowołanych lub stają się przedmiotem handlu jako uzupełnienie danych osobowych
– abonenci często nierozsądnie umieszczają swoje numery w miejscach ogólnie dostępnych dla wielu ludzi
Co zrobić, kiedy dzwoni nieznany numer?
Zdarza się, że do abonenta dzwoni ktoś z zastrzeżonego numeru. to dość powszechna praktyka, w skutek której jednak abonenci często zyskują taką, czy inną możliwość automatycznego odrzucania takich rozmów.
Inną sprawą są rozmowy z jawnych numerów, ale których abonent nie zna. Jeżeli nie oczekuje on kontaktu np. w sprawie nowej pracy, czy zapowiedzianego telefonu od konkretnej osoby, której jednak jeszcze nie znają, to co innego. Jeśli jednak nie, to często zastanawiają się, czy takie telefony z nieznanych numerów odbierać.
Im dłuższy numer rozmowy przychodzącej, tym bardziej powinno być to dla abonenta niepokojące – zazwyczaj bowiem to numer zagraniczny – oddzwonienie to ryzyko poniesienia wysokich kosztów.
W przypadku nieznanych numerów krajowych, czy to komórkowych, czy stacjonarnych, można spróbować przekonać się, kto próbował się z abonentem połączyć. Wystarczy wpisać numer, z którego dzwoniono do wyszukiwarki. Istnieją bowiem strony, jak np. (……), na których ludzie dzielą się ze sobą wiedzą właśnie o takich numerach. Jeśli uda im się rozmowę odebrać, piszą, że taki a taki numer to np. call center, firma windykacyjna albo sprzedaż telefoniczna takiego a takiego produktu. Często można też ocenić dany numer, czy jest bezpieczny, a może uciążliwy lub nagabujący.
Niestety, wielu ludzi z powodu zwykłej, ludzkiej ciekawości oddzwania pod nieznane numery, z których do nich dzwoniono, a oni nie odebrali rozmowy na czas. Zwykle pociąga to za sobą mniejsze lub większe koszta, nie zawsze wliczane w stale opłacany abonament. innym razem okazuje się, że konkretny numer służy jakiejś firmie tylko do dzwonienia, ale nie do odbierania rozmów – te przychodzące są po prostu automatycznie odrzucane.
Wiele firm walczy dzisiaj o jak największa bazę telefonów, aby mogły w ten sposób oferować swoje produkty. A inni chcą po prostu naciągnąć nieświadomych niczego ludzi na dodatkowe koszta. Dlatego warto czasem wpisać w wyszukiwarkę frazę: czyj to numer?