Dieta ketogeniczna – jak zacząć oraz dla kogo jest przeznaczona?

Dieta ketogeniczna dla początkujących powinna być skonsultowana przede wszystkim z lekarzem. Zanim się zdecydujemy na taką radykalną zmianę stylu odżywiania skontaktujemy się z odpowiednim specjalistą. Pod kontrolą odpowiedniego dietetyka będziemy mieli pewność, że dieta tego typu jest dla nas świetnym rozwiązaniem i nie stanowi kompletnego zagrożenia dla naszego zdrowia.

Przestawienie organizmu na pobieranie energii z tłuszczów trwać może nawet do trzech tygodni. Skutki uboczne przyzwyczajania się powolnego organizmu do nowego stylu życia możemy zminimalizować przy pomocy kilku trików, między innymi obniżania stopniowego spożycia węglowodanów, spożycia właściwego wody oraz uzupełniania poziomu elektrolitów, ograniczenia fizycznej aktywności oraz spożycia większego zdrowych tłuszczów, a do tego błonnika.

Dieta ketogeniczna stworzona została po to, aby leczyć pacjentów, którzy są chory na padaczkę. Szczególnie dzieci, które się zmagają z lekoodporną padaczką. Wkrótce się okazało, że dieta keta się sprawdza także przy innych zdrowotnych problemach, takich jak zespół Doose, zespół Dravera, zespół Retta oraz innych. Odkryto także, że ma wpływ pozytywny na zdrowie oraz samopoczucie osób z problemami z nerkami, wątrobą, cukrzycą oraz trzustką.

Redukcja masy ciała podczas stosowania ketogenicznej diety wynika z tego, że organizm przestaje pobierać energię bezpośrednio z węglowodanów i zaczyna ją pozyskiwać z tłuszczów spożywanych, a także z tłuszczu oraz białek, które się znajdują w organizmie.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *